Expert(ă) principal(ă) al/a Secției Rezoluție bancară al/a Direcției Rezoluție bancară
Banca Națională a Moldovei
№14837063, 14 noiembrie 2024
Oraș:
Chișinău
Studii:
Universitate
Experiența de munca:
De la 2 ani
Salariu:
Nespecificat
Program de muncă:
Full-time
Atribuțiile de bază ale Direcției rezoluție bancară (DRB) în principal se referă la următoarele:
exercitarea competențelor de rezoluție bancară și aplicarea instrumentelor de rezoluție;
elaborarea, evaluarea și actualizarea planurilor de rezoluție;
evaluarea planurilor de redresare în scopul identificării acelor măsuri ce pot avea impact negativ asupra posibilității de soluționare a băncii;
organizarea, supravegherea și gestionarea procesului de lichidare silită a băncilor, la care a fost retrasă licența de desfășurare a activităților financiare;
alte activități, care sunt în conformitate cu legislația în vigoare şi obiectivele DRB.
Cerințe minime obligatorii:
studii superioare absolvite cu examen de licență în domeniul economic cu media generală pe anii de studii 8 sau mai mare. În cazul unui calificativ mai mic de 8, condiţia se consideră a fi întrunită dacă candidatul are o experienţă în domeniul solicitat de minim 4 ani. Pentru persoanele cu diplome de studii obţinute în străinătate se vor indica calificările (ex. GPA, etc.), obţinute în ţara şi/sau instituţiile de învăţământ respective.
experiență profesională de cel puțin 2 ani în domeniul financiar-bancar;
cunoașterea cadrului de reglementare din domeniul activității băncilor, actelor normative ale BNM de care se va conduce în activitatea sa, inclusiv în domeniul rezoluției bancare;
abilități de operare a aplicațiilor MS Office, la nivel avansat;
cunoașterea limbii engleze (nivelul B2).
Cerințe suplimentare ce vor constitui un avantaj:
studii post-universitare;
cunoașterea altor acte normative aferente domeniului rezoluției bancare;
cursuri/instruiri în domeniul aferent postului.
Principalele atribuții funcţionale:
participarea la evaluarea măsurii în care soluționarea unei bănci este posibilă, precum și eficacității măsurilor propuse de bancă pentru gestionarea sau înlăturarea obstacolelor semnificative, depistate în cadrul evaluării posibilității de soluționare;
participarea la elaborarea notificărilor către bănci cu privire la obstacolele semnificative în calea posibilității de soluționare;
elaborarea propunerilor privind aplicarea instrumentelor de rezoluție bancară pentru atingerea obiectivelor rezoluției;
examinarea informației prezentate de către lichidatorii băncilor în proces de lichidare în scopul îndeplinirii măsurilor întreprinse pentru lichidarea eficientă a băncilor;
contribuirea la îmbunătățirea cadrului legal aferent rezoluției bancare și lichidării, prin elaborarea/modificarea legilor, regulamentelor și procedurilor interne aferente activității direcției.
Beneficiile oferite de BNM:
Experiență profesională într-o bancă centrală;
Oportunități extinse de dezvoltare și certificare profesională;
Mediu de muncă modern și prietenos;
Procese de activitate digitalizate;
Flexibilitate în programul de muncă;
Pachet salarial competitiv;
Atmosferă dinamică într-o echipă de profesioniști.
Termen-limită: 1 decembrie 2024.
Pentru participarea la concurs, completaţi CV-ului online sau puteţi expedia CV-ul dvs. pe adresa recrutare@bnm.md sau depuneţi CV-ul in format fizic la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, cu specificarea postului dorit.
Pentru detalii ne puteţi contacta la numărul de telefon 022- 822-158/022-822-245/022-822-143.
Vor fi contactate prin e-mail doar persoanele care întrunesc condiţiile concursului.
Recomandăm insistent să consultaţi bibliografia de mai jos înainte de a fi invitat la concurs.
Bibliografie:
Legea cu privire la Banca Națională a Moldovei nr.548/1995;
Legea cu privire la lichidarea băncilor nr.550/1995;
Legea privind redresarea și rezoluția băncilor nr.232/2016;
Legea privind activitatea băncilor nr.202/2017.
exercitarea competențelor de rezoluție bancară și aplicarea instrumentelor de rezoluție;
elaborarea, evaluarea și actualizarea planurilor de rezoluție;
evaluarea planurilor de redresare în scopul identificării acelor măsuri ce pot avea impact negativ asupra posibilității de soluționare a băncii;
organizarea, supravegherea și gestionarea procesului de lichidare silită a băncilor, la care a fost retrasă licența de desfășurare a activităților financiare;
alte activități, care sunt în conformitate cu legislația în vigoare şi obiectivele DRB.
Cerințe minime obligatorii:
studii superioare absolvite cu examen de licență în domeniul economic cu media generală pe anii de studii 8 sau mai mare. În cazul unui calificativ mai mic de 8, condiţia se consideră a fi întrunită dacă candidatul are o experienţă în domeniul solicitat de minim 4 ani. Pentru persoanele cu diplome de studii obţinute în străinătate se vor indica calificările (ex. GPA, etc.), obţinute în ţara şi/sau instituţiile de învăţământ respective.
experiență profesională de cel puțin 2 ani în domeniul financiar-bancar;
cunoașterea cadrului de reglementare din domeniul activității băncilor, actelor normative ale BNM de care se va conduce în activitatea sa, inclusiv în domeniul rezoluției bancare;
abilități de operare a aplicațiilor MS Office, la nivel avansat;
cunoașterea limbii engleze (nivelul B2).
Cerințe suplimentare ce vor constitui un avantaj:
studii post-universitare;
cunoașterea altor acte normative aferente domeniului rezoluției bancare;
cursuri/instruiri în domeniul aferent postului.
Principalele atribuții funcţionale:
participarea la evaluarea măsurii în care soluționarea unei bănci este posibilă, precum și eficacității măsurilor propuse de bancă pentru gestionarea sau înlăturarea obstacolelor semnificative, depistate în cadrul evaluării posibilității de soluționare;
participarea la elaborarea notificărilor către bănci cu privire la obstacolele semnificative în calea posibilității de soluționare;
elaborarea propunerilor privind aplicarea instrumentelor de rezoluție bancară pentru atingerea obiectivelor rezoluției;
examinarea informației prezentate de către lichidatorii băncilor în proces de lichidare în scopul îndeplinirii măsurilor întreprinse pentru lichidarea eficientă a băncilor;
contribuirea la îmbunătățirea cadrului legal aferent rezoluției bancare și lichidării, prin elaborarea/modificarea legilor, regulamentelor și procedurilor interne aferente activității direcției.
Beneficiile oferite de BNM:
Experiență profesională într-o bancă centrală;
Oportunități extinse de dezvoltare și certificare profesională;
Mediu de muncă modern și prietenos;
Procese de activitate digitalizate;
Flexibilitate în programul de muncă;
Pachet salarial competitiv;
Atmosferă dinamică într-o echipă de profesioniști.
Termen-limită: 1 decembrie 2024.
Pentru participarea la concurs, completaţi CV-ului online sau puteţi expedia CV-ul dvs. pe adresa recrutare@bnm.md sau depuneţi CV-ul in format fizic la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, cu specificarea postului dorit.
Pentru detalii ne puteţi contacta la numărul de telefon 022- 822-158/022-822-245/022-822-143.
Vor fi contactate prin e-mail doar persoanele care întrunesc condiţiile concursului.
Recomandăm insistent să consultaţi bibliografia de mai jos înainte de a fi invitat la concurs.
Bibliografie:
Legea cu privire la Banca Națională a Moldovei nr.548/1995;
Legea cu privire la lichidarea băncilor nr.550/1995;
Legea privind redresarea și rezoluția băncilor nr.232/2016;
Legea privind activitatea băncilor nr.202/2017.
Închide
Felicitări,
CV-ul tău a fost transmis cu succes! 🥳
Închide
CV-ul tău a fost transmis cu succes! 🥳